Peeple

(101) Money isnt a friend. And so you are.

A quote from Abraham Lincoln, " I destroys my enemies when I make them my friends,"

But, how to be friend with people who was once our friends? Erti kata lain, dulu kita lepak satu table, duduk satu rumah sekarang nak tengok muka pun naik menyampah.

Most of my enemies were once my friends. Tak surprising langsung, kan?
Bad meets evil.

I had told you, in the end, everyone is motherfucker selfish.

Kau fitnah aku, kau yang teraniaya? kelakar. Kau yang berhutang, aku yang kena mengemis? Kelakar. Kelakar. Kelaaakar sangat jokes kau tu.

Tolonglah bagi muka sikit.

Kalau kau dah berhutang, tolong buat cara berhutang. Kalau takde duit nak bayar, tolong berbahasa. Bagi alasan yang masuk akal, jangan sibuk tabur fitnah burukkan orang. Guna taktik kotor, sangat tak cool, okay. Kalau tak boleh menyenangkan, jangan menyusahkan.

Kalau kau ada otak, tolong fikir, kenapa nak bermusuh sebab duit? Duit tak boleh beli persahabatan, tapi sebab duit lah aku dah naik menyampah nak panggil kau kawan.

Mengaku lah, kau sengaja made up stories nak nampak aku jahat untuk tutup jahat kau?

Aku tak marah tapi aku benci. Aku memang tak boleh terima manusia jenis ni. Alangkah indahnya kalau kau berak, kau yang basuh. Bukan palit tahi kau kat muka orang. Sudahlah berhutang, berlagak, sombong, takbur fitnah pulak tu. kalau nak pijak biarlah bijak.

I had declared you as nemesis and i dont care if i dont have friends. Cukuplah ada diri sendiri.

Pergi jahanam dengan friendship.

Apa aku takut ke ditinggal tak berteman? tak berkawan?
Apa aku kalah bila tak ramai?

Biar diam ubi berisi.
Biar diam akal terisi.

No comments: