Peeple

(105) The rewards of Silence

Diam adalah lebih baik untuk sesetengah perkara. Hidup yang asalnya neraka boleh menjadi syurga bila kita hargai sekecil-kecil benda. Keras mana pun batu, kalau dititis air setiap hari, tetap akan lekuk. apatah lagi kita manusia, yang asalnya hanya dari segumpal tanah. bila kita rasa kita tidak mahu menjadi kita yang semalam, kita sebenarnya perlukan ruang bukannya peluang. Sebab peluang like sharpening a pencil. you might blunt it till it short if you keep giving yourself to keep rewriting the same thing. 

ada satu point dalam hidup, aku betulbetul give up dengan semua benda. terutama friendship, konon ala-ala thunder buddy macam cerita Ted, tapi bila kau silap sikit, yang semalam kau basuh berak dia, defend dia bagai nak rak bila ada orang babibabikan dia, semuanya wasted dan terus kau kena bash, "kalau tau macam ni, baik tak payah kawan," For me, simple, dont be. Sebab hanya jauhari yang mengenal manikam. dan sayangnya kau bukan jauhari, aku juga bukan manikam. untuk percintaan pula, tepat. ini bukan masa untuk aku fikir lebih jauh. Yang penting, masing-masing cuma reti berkasih sayang, bukan berjanji palsu. Kalau ada, ada, Kalau tiada, tiada. Mudah. 

Niat aku yang sekarang, aku cuma nak melaksana apa yang wajib. ada dosa yang perlu aku abaikan kerana keperluan harus melebihi kehendak. Everyone is a motherfucker selfish, so do am I. I was good before, but people ruined me. Tidaklah aku menyalahkan takdir kerana menempatkan aku bersama-sama orang yang sedemikian kerana bukankah setiap jalan yang tuhan bagi berpaksi dengan erti? If i was good before and worst in the middle, I am totally great now. Alhamdulillah. 

You said I didnt change, yes, it's true. I wasnt hell at first. 

Kalau lah hidup aku yang aku kongsikan selama ini memberi makna besar buat kamu, besar lagi hati aku untuk titipkan doa-doa untuk kamu. Dan jika perkongsian ini kau salah erti, teruskan membenci. Tidaklah mahu aku halangi.

No comments: